Al één week voorbij.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu Al één week voorbij.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu

Al één week voorbij..

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi guys!

Het is bijna onvoorstelbaar dat ik hier al ruim een week ben! Het is voor mijn gevoel best wel snel gegaan. Dat is volgens mij wel iets goeds. ;p

De week verliep rustig, ik heb eigenlijk geen problemen gehad met het feit dat ik vijf dagen alleen met de kinderen vol heb moeten maken. Maandag was Shaz op tijd thuis en zijn we nog wat boodschappen gaan doen. Ik heb ook eindelijk een slaapmasker kunnen vinden en nu gaat het slapen al een stuk beter.
Dinsdag heeft Pardis me de 'winkel'straat laten zien en haar favoriete park. Het is niet zozeer een park, meer een georganiseerde wildernis, maar het uitzicht vanaf de heuvel was wel erg mooi. Met het hete weer hebben ook twee dagen in het teken gestaan van watergevechten en 'chilling in the pool', haha. Ze hebben me flink te pakken gehad, maar wat hebben we gelachen ;)
Woensdag en donderdag waren rustige dagen. Ik heb wentelteefjes gemaakt, welke de kinderen erg lekker vonden, en Pardis en ik hebben samen een cake-taart gebakken. En, ook niet onbelangrijk, ik weet eindelijk hoe de douche werkt, en heb mijn eerste (en tweede) echte verfrissende douche gehad! ;) :p
Waar we vorig weekend vrij veel fastfood naar binnen hebben gewerkt, hebben we deze week wél echt gekookt. Nou ja, Shaz liet me zien hoe alles werkt en waar alles staat en ik hielp haar x) We hebben verschillende Iraanse gerechten gegeten, die allemaal heel anders maar wel lekker waren.
Vrijdag ben ik voor een uurtje of anderhalf alleen op pad gegaan. Ik ben naar het Wembley Stadium gelopen, wat ongeveer 20 minuutjes duurt, en heb daar een beetje rondgekeken. Er zitten allerlei winkels rondom het stadion en ook een Designer Outlet zoals in Roermond! Daar moet ik zeker nog eens terug ;p

Gisteren ben ik op pad gegaan met twee collega au pairs, Lilian uit Denemarken en Lena uit Duitsland. Ik heb hen leren kennen via de Smartaupairs facebookpagina en we wilden allemaal graag wat meer van Londen zien. Zo gezegd, zo gedaan: we spraken af elkaar te ontmoeten op Victoria Station en zijn van daaruit alle toeristische plekken afgegaan. Van Buckingham Palace naar Big Ben en de London Eye en met de metro naar Picadilly Circus en Covent Garden, van daaruit naar St. Pauls Cathedral om te eindigen met een korte shoptour door Regent Street en Oxford Street. Mijn voeten hebben maar zelden zo'n zeer gedaan ;p
Bij thuiskomst waren de kinderen volgens mij wel blij om mij te zien. Pardis riep hard 'Yay!' en kwam me meteen vertellen over de plannen die ze heeft voor vandaag ('want morgen ben je wel gewoon hier, toch?') en Parsa begon me meteen te betrekken bij zijn rollenspel ;p Het is soms nog steeds lastig om met hem om te gaan, hij heeft echt een heel eigen gebruiksaanwijzing, maar het gaat steeds beter.

Vandaag zijn we met het hele gezin naar de shopping mall in Harrow gegaan, het is daar (zoals alles hier) erg groot, dus we hebben nog niet alle winkels gezien. Ergens maar goed ook, er zijn daar erg veel leuke winkels en ik wil niet al mijn geld er in één keer doorheen jagen ;p

Dus, al met al, is ook de eerste week me goed bevallen. Ik ben blij dat ik hier ben, al heb ik nog steeds momenten dat ik thuis mis. Maar gelukkig is er Skype en zijn Shaz en de kinderen heel lief voor mij ;)

Nu ga ik mijn voeten omhoog leggen, mijn hemel ik heb nog nooit zoveel gelopen xD

Dankjulliewel voor alle leuke reacties! Keep them coming ;) :p

Best wishes,
Kim

  • 27 Juli 2014 - 21:04

    Mam:

    Heerlijk om te lezen dat je de eerste week goed doorgekomen bent :-). Je hebt al weer veel gezien en ontdekt (winkeltjes en winkeltjes). Ook weer een ervaring rijker door met andere au-pairs, andere nationaliteiten om te gaan, wel heel leuk. Dat je gemist wordt na een dagje zonder de kids is wel een goed teken. Veel plezier nog en tot skyps, een fantastisch iets inderdaad. XXXXX

  • 27 Juli 2014 - 21:21

    Corine:

    Wat vliegt de tijd zeg!
    Super leuk dat je met andere au pairs hebt afgesproken. Heb je nog tips uit kunnen wisselen? ;) echt schattig dat je meteen gemist werd door de kinderen!! Ik had nu ook door dat je hier ook foto's hebt geplaatst. Wat een gezellig ogend gezin! :)
    Veel plezier nog en tot skype van de week!!

  • 27 Juli 2014 - 23:00

    Rita:

    leuk Kim, werken en vakantie tegelijk :-)
    gooi ook eens een recept hierheen ;0

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hi guys! Vanaf 18 juli tot nu nog onbekende datum zal ik als au pair in Engeland verblijven. Een avontuur waar ik ontzettend veel zin in heb! Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn bezigheden (of in ieder geval een poging doen tot, haha). Best wishes! Kim

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 5897

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 18 December 2014

Keep calm and.. Kim goes to London!

Landen bezocht: