Weer n week verder - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu Weer n week verder - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu

Weer n week verder

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi guys!

Ook de tweede week zit er alweer op. Er begint al aardig een beetje routine in te komen, en het weekend was, zoals het vorige, aardig druk.

Doordeweeks gebeurde er niet zoveel. Shaz moet nog steeds gewoon werken, dus de kinderen en ik zijn 5 dagen 'gezellig' met elkaar thuis. Dat is op zich niet zo erg, maar op den duur wordt zo'n routine wel een beetje saai. ;p Maar als ik het thuiszitten beu ben, ga ik gewoon even op pad met het hondje of verveel de cavia ;)
Het gaat ook steeds beter met Parsa. Waar het aan het begin van de week nog wat stroefjes ging en hij op al mijn zenuwen werkte, liep het naarmate de week vorderde steeds wat beter. Het scheelt ook dat ik met Shaz goed kan praten en ze me goede tips kan geven over hoe ik met Parsa om moet gaan. Hij is tenslotte, zoals zij zegt, 'niet helemaal normaal' ;).
Met Pardis kan ik binnenkort een bakkerij beginnen, als het zo doorgaat. De teller staat inmiddels op een cake, een chocoladetaart en 24 cupcakes en er staan nog weet ik hoeveel koekjes op de planning ;) Shaz blijft zich verbazen over hoe goed het gaat tussen Pardis en mij. Volgens haar was juist Pardis altijd degene die het de au pairs lastig maakte.. ;p

Deze week ben ik ook begonnen met koken. De eerste week heb ik vooral gekeken hoe alles werkt, nu was het mijn beurt. En de gerechten die eruit gekomen waren, zijn nog in de smaak gevallen ook! Jeej ;)

Zaterdag zijn we 's ochtends naar King's Cross Station geweest. Het was een beetje een 'moetje', de kinderen moesten hun vader ergens ontmoeten aangezien Shaz hem niet thuis wil hebben, en omdat ik graag naar de Harry Potter winkel wilde besloot Shaz dat we hem zouden ontmoeten op het station ;p
De Harry Potter winkel, of 'Platform 9 3/4 King's Cross London', is echt suuuupergaaf :) Het is een klein winkeltje verstopt in een nis, maar je kunt het niet missen aangezien er een gigántische rij staat voor het bekende karretje in de muur ;) Ik heb dus nog geen foto, daar ga ik wel voor terug als de vakantiegangers weer naar huis zijn ;p
De rij voor de winkel was iets minder lang, en eigenlijk was het wel prettig dat die rij er was. De bewaker bij de deur liet elke keer een bepaald aantal mensen naar binnen, dus je kon alles goed en rustig bekijken. Er waren echt heel veel leuke dingen, maar ik heb het uiteindelijk alleen bij een mok gehouden... okee, ik geef toe, ik kon het niet laten om ook een doosje Smekkies in Alle Smaken mee te nemen ;p Ik heb ze nog niet geproefd, ik weet niet of ik dat wel durf, haha.
Na het bezoek aan King's Cross ben ik zelf naar Bond Street gegaan om nog een middagje op pad te gaan met Lillian, één van de au pairs die ik vorige week heb leren kennen. We hebben weer een flinke wandeling gemaakt.. het was eigenlijk niet de bedoeling, maar ik ben niet zo goed in afstand schatten en dacht dat de route die ik had uitgestippeld niet zo lang zou duren als hij uiteindelijk deed.. :') Ach ja. We hebben wel weer een ander deel van Londen gezien. We zijn van Harrods langs alle musea naar de Kensington Gardens en het Kensington Palace gelopen.

Zondag heb ik kennis gemaakt met een nieuwe collega-au pair, Fine. Ze is Duits en woont nu voor een jaar in Cheswick, wat niet zo ver van Wembley vandaan ligt. Het bleek dat we best een hoop gemeen hebben, dus we hebben gezellig wat gedronken bij een eettentje op Picadilly Circus en zijn daarna naar Covent Garden gegaan, waarna we helemaal terug zijn gelopen naar Hyde Park via Oxford Street, Bond Street en de Marble Arch. We hebben ook nog een deel van Hyde Park gezien, jeetje wat is dat groot! Dat is zeker nog iets voor een dagje op zich. ;) Ook hebben we de Disney Store en Hamley's (een grote speelgoedwinkel) bezocht, was ook errug leuk ;)
Toen ik thuis kwam, was ik echt moe. Shaz, Pardis en Parsa zouden met een vriendin van Pardis en diens moeder naar de McDonalds gaan, en ik zou in eerste instantie thuis blijven. Shaz had me wel meegevraagd, maar als ik te moe was, hoefde ik natuurlijk niet mee. Ik zag aan Pardis dat ze dat niet leuk vond, dus ik vroeg haar wat zij wilde. Bleek dat het haar beste vriendin was, en dat ze graag wilde dat ik haar ontmoette. Lief toch. Dus maar weer omgekleed en meegegaan ;p Ik scoor punten.. ;)

Ik heb er deze ochtend al een aantal huishoudelijke taken op zitten. Ik heb mijn bed verschoond, een was aangezet.. ik moet nog wat kleding strijken die er nog ligt van vóór het weekend. Shaz heeft een hekel aan strijken.. En ik heb nog geen tijd gehad om mijn eigen was te strijken. Poeh. ;p

Week drie is begonnen!

Best wishes,
Kim

  • 04 Augustus 2014 - 16:01

    Mam:

    Wat een ontzettend druk maar leuk weekend. Weer veel gezien en gedaan (en gekocht ;-) ) we hebben in 'ons' weekend wel een hele goede gids aan jou denk ik zo, hihi.

  • 04 Augustus 2014 - 17:52

    Lineke Welles:

    Hoi Kim
    Mooie foto's en wat zie je er goed uit. Je hebt het dus goed naar je zin.
    en wat fijn dat het goed klikt met het gezin.
    ik blijf je volgen

  • 04 Augustus 2014 - 19:26

    J.verspaget:

    Eigen schuld dat je zo moe bent. Hier heb je nog nooit zoveel gelopen ha ha. Fijn voor je dat je het naar je zin hebt.
    kusjes van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hi guys! Vanaf 18 juli tot nu nog onbekende datum zal ik als au pair in Engeland verblijven. Een avontuur waar ik ontzettend veel zin in heb! Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn bezigheden (of in ieder geval een poging doen tot, haha). Best wishes! Kim

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 5893

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 18 December 2014

Keep calm and.. Kim goes to London!

Landen bezocht: