Week 23 & 24; kerstvakantie! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu Week 23 & 24; kerstvakantie! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu

Week 23 & 24; kerstvakantie!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi guys!

Het is weer een tijdje geleden.. Maar ik had vakantie! Dus ook mijn blog had even rust ;p Op dit moment lig ik op het 'logeerbed' in wat nu Pardis' kamer is en liggen er twee koffers klaar om ingepakt te worden.. I'm baaaaaack! :) Na twee weken lekker thuis in Nederland te zijn geweest is het nu tijd om van de laatste dagen in my second hometown te gaan genieten.
Maaaaaaar voor de nieuwsgierigen onder ons zal ik eerst nog even vertellen over m'n holiday!

Zoals jullie al weten ben ik 'smaandags (22 dec) naar NL gevlogen en had ik een superlief welkomstcomité ;)
Dinsdag ben ik opa en oma gaan verrassen, heb ik foto's geordend en heb ik mijn filmpje en blog online gezet.. Tot zover alles bekend, toch? ^_^
's Avonds zijn pap en ik naar The Hobbit: The Battle of Five Armies geweest. Wat een topfilm! Buiten Legolas' performance dan.. Aansteller. x) Ik zat in mezelf commentaar te geven en irriteerde me stiekem aan mijn buurvrouw in de bios.. Niet om het feit dat ze zat te fluisteren, maar omdat ze in hef NEDERLANDS aan het fluisteren was.. Weird.
Woensdag ben ik naar de kapper geweest (was hoognodig) en heb ik mijn eerst oliebol weer gehad! Ik heb mam en pap aangepraat dat we Frozen moesten kijken, heb vissticks gegeten en we hebben gezellig kerstavond gevierd.. Eindelijk mocht ik mijn cadeautjes uitdelen!! Ik had een hele lading meegenomen en had dat tegen niemand verteld.. Dát was pas lastig! :p gelukkig vielen ze in goede aarde en met de afsluiting van Serious Request en het Tros kerstfeest was het een heerlijke kerstavond.
Eerste Kerstdag heb ik heerijk uitgeslapen en films gekeken op tv. Daarna de gourmet voorbereid, mijn kerstjurkje en bijbehorende accessoires aangedaan (nóg zo'n verrassing ;)) en we hebben heerlijk gegourmet bij opa en oma. Ouderwetse gezelligheid.
Tweede kerstdag was een heerlijk dagje. Weinig aparts, maar hebben wel lekker chinees gegeten :)
Zaterdag werden we wakker in een witte wereld.. Jeej.. Het had gesneeuwd! Toch maar even naar de Plus om even gedag te zeggen, speciaal ook voor Lineke :) en naar Eindhoven.. Mijn 'Kronieken van de Onderwereld' serie is nu wel compleet :) 's Avonds kwam Marlies gezellig langs en hebben we bijgekletst terwijl we keken naar het jubileumgala van André van Duin en het jubileumconcert van André Rieu.
Zondag was een echte luie zondag. Ik heb alle Santa Clause films gekeken en het diner bestond uit broodjes Duitse worst. ;p

En toen brak de tweede week alweer aan..
Maandag heb ik weer auto gereden! In de sneeuw! Ging goed.. :p ik ben Sanne op gaan halen en we hebben er een gezellige middag van gemaakt met Dubsmash en Wii Party ;) 's Avnds kwamen haar ouders er nog bij voor een heel gezellige avond :)
Dinsdag kwam Ilona. We hebben samen mijn 'Stuff Dutch People Like' boekje doorgespit (die had ik gekregen voor kerst) en Mario Party 9 gespeeld op de Wii. Ook weer echte gezelligheid! Ik he kebab proberen te maken en dat was bijna helemaal geslaagd x)
Woensdag zijn we naar het tuincentrum in Nuenen geweest voor de kerstuitverkoop ;p, hebben we wat dingetjes voor oudjaar gekocht bij de AHxl en Aldi, heb ik een heerlijke omelet mt ham, kaas en chapignons á la mama gegeten en hebben we oud en nieuw gevierd bij ome Antoon en Corine. Stijn en Anne waren nog op. Ze moesten even wennen, maar Stijn wist nog wie ik was (Kim, duh!) en warmde snel genoeg op :) we hebben later ook nog het vuurwerk in Londen gezien op de BBC.. Prachtig!
Donderdag traditioneel op bezoek bij opa en oma, hebben we eten laten bezorgen en heb ik (non-traditioneel voor mijn doen) mijn kerstboom opgeruimd. Daarna heb ik de film Sneeuwwitje en de Zeven Kleine Mensen gekeken x) en de heraing van Guido Weijers' Oudejaarsconference. Top!
Vrijdag zijn mam, oma en ik boodschappen wezen doen.. Usual Friday business ;)

En toen was het alweer zaterdag.. We zijn naar de stad geweest waar ik mijn laatste oliebol heb gehad, heb mijn koffers weer ingepakt (dit keer met zo min mogelijk spullen, haha) en óp naar Schiphol. Na een kleine vertraging van ongeveer 15 minuten en Londen vanuit de lucht in het donker te hebben gezien (awesome!) moest ik na een lange rij bij de douane ook nig een half uur (!) wachten op mijn koffer.. Maar goed. Metro in en gaan! Shaz kwam me halen op Sudbury Town, dus i.p.v. 2 keer overstappen hoefde ik maar 1 keer, fijn :)
Bij aankomst was Daisy dolblij, Pardis enthousiast en Parsa blij dat alles nu weer 'normaal' was.. Ahhw. Hij heeft me zijn kamer geshowd, hij heeft een nachtkastje gekregen, een bureaustoel en wat decoratieve dingetjes ;) en ook Pardis is blij met haar kamer.. wat betekent dat ik nu dus in haar kamer op het logeermatras op de grond slaap. Comfortabel is anders.. Ach ja. Het zijn nog maar 4 nachtjes ;)

Zo maar eens mijn koffers in gaan pakken, puzzelen hoe het allemaal gaat werken qua gewicht en zo, zoda dat out of the way is en ik optimaal kan genieten van mijn laatste dagen hier. Als het goed is zie ik ook straks Danielle weer!

Oh, en natuurlijk ook nog voor iedereen een gelukkig nieuwjaar en de beste wensen voor 2015! :D

Best wishes,
Kim

  • 04 Januari 2015 - 13:15

    Mam:

    Het was heerlijk om je weer thuis te hebben, gewoon zoals het hoort met z'n drietjes ;-). Fijn dat je het naar je zin hebt gehad, lekker gegeten en iedereen weer gezien. Nog een paar leuke dagen en een fantastische musical in het vooruitzicht, ben je over een paar dagen weer echt thuis. Love you xxx

  • 04 Januari 2015 - 18:59

    Oma.:

    Hoi.mop, wie had gedacht dat je nu tijd had voor een volgende brief,nou ik niet hoor.maar toch maar even reageren ,een goede vlucht, een fijne thuiskomst daar en dan nog een paar gezellige dagen wat wil je nog meer.tot ziens xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hi guys! Vanaf 18 juli tot nu nog onbekende datum zal ik als au pair in Engeland verblijven. Een avontuur waar ik ontzettend veel zin in heb! Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn bezigheden (of in ieder geval een poging doen tot, haha). Best wishes! Kim

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 5891

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 18 December 2014

Keep calm and.. Kim goes to London!

Landen bezocht: