Het eerste weekend - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu Het eerste weekend - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu

Het eerste weekend

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi guys!

Zo.. het eerste weekend is een feit! En wat een druk weekend is het geweest.. de ochtenden begonnen vroeg, net als vandaag. Mijn kamer is een heel stuk lichter dan ik gewend ben, dus zodra de zon op komt, ben ik wakker.
En dat is zo rond een uurtje of 5. Jeej.. Ik moet op zoek naar een slaapmasker. Waarschijnlijk vandaag een keertje ;) Het is de eerste dag dat ik alleen ben met de kinderen, aangezien Shaz gewoon moet werken. Maar veel zorgen maak ik me niet, dochter Pardis is een goede hulp. Zoon Parsa is een ander verhaal. Aangezien hij licht autistisch is, heeft hij moeite met bepaalde dingen. Zo is hij heel erg into de spellen op zijn computer en het is dráma als hij niet aan de computer kan. Shaz wil het echter wel zoveel mogelijk beperken, dus gisteravond heeft ze zijn laptop op mijn kamer 'verstopt' en met Pardis en mij afgesproken dat we gaan proberen hem (het grootste deel van) deze week te laten afkicken ;) Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Maar laat ik jullie ook even vertellen hoe mijn eerste weekend hier was! Toen ik vrijdagavond aankwam, na een kwartiertje vertraging, bleek dat Shaz ook vertraging had opgelopen ;p Maar na 10 minuutjes wachten kwam ze aangezwaaid. Ik kreeg een knuffel, we dronken wat en op richting huis. De rit duurde ongeveer een half uurtje en bij thuiskomst stonden Pardis en Parsa mij al op te wachten. Van Pardis kreeg ik ook een knuffel, Parsa hield het bij een handdruk, verlegen als hij was ;) Ook werd ik meteen geïntroduceerd bij hondje Daisy en cavia Olly.
Ik heb hen meteen de cadeautjes gegeven die ik had meegebracht. Ze waren heel enthousiast, gelukkig. Daarna maar snel slapen, het was een lange dag geweest.

Zaterdagmorgen ontbeten we speciaal voor de gelegenheid 'pancakes' en heb ik mijn welkomstpakket doorgeneusd. Er zit een hoop informatie in, zowel over het au pair zijn als over Londen, en een simkaart (die natuurlijk niet werkte), dus echt super handig. Ik heb een rondje gemaakt door het huis. Het is van gemiddelde grootte, ik heb een eigen kamer (met paarse muren!) en er is een grote tuin. Tegen de middag gingen Shaz en ik naar Ikea om het bureau voor mijn kamer op te halen en om boodschappen te doen bij Tasco. Alles is hier echt twee of zelfs wel drie keer zo groot als in Nederland. Bij Shaz in de auto zitten is trouwens ook een avontuur op zich. Buiten het feit dat het ontzettend vreemd is om aan de rechterkant te zitten als passagier en aan de linkerkant van de weg te rijden, is Shaz totaal geen voorzichtige bestuurder. Ze crosst over de wegen en verkeersdrempels alsof het niks is ;p
's Avonds was Shaz uitgenodigd bij kennissen, dus ik was alleen met de kinderen. Shaz had duidelijke afspraken gemaakt met hen over bedtijd, en wonder boven wonder hielden ze zich eraan. Al met al heeft het 20 minuten geduurd om de computer uit, de tanden gepoetst en iedereen in bed te krijgen. Best knap, voor een eerste keer. ;p

Zondagochtend sliep Shaz uit, dus de ochtend hebben de kinderen en ik onszelf vermaakt. Het is wel fijn dat ze beiden al oud genoeg zijn om zelf te bepalen of en wat ze willen eten en doen.
Tegen een uur of 11 kwam Shaz beneden en rond het middaguur vertrokken we naar de Galleria. Dit is een groot winkelcentrum met allemaal winkels die ik niet ken ;p Maar een aantal komen wel overeen met winkels in Nederland. Bijvoorbeeld HMV, da's FreeRecordShop, en Maxx, wat te vergelijken is met Primark. Ik heb alvast twee shirtjes geshopt en nieuwe oortjes, aangezien de mijne kapot waren gegaan in het vliegtuig -.- Daarnaast een aantal kaarten met 'motivational quotes' die mij zeker gaan helpen als het misschien een beetje tegen zit ;)
Later die middag zijn Pardis en ik naar de winkelstraat hier vlakbij gegaan om mijn telefoon te laten nakijken. Bleek dat hij simlocked was, maar nu werkt hij gelukkig. Pardis heeft de hele dag met mij doorgebracht. Ze zei tegen haar moeder dat ze het leuker vond om met mij rond te lopen dan met haar ;p en tegen mij zei ze dat ze vindt dat ik een soort van grote zus ben. Hoe lief is dat. Ook vertelde ze dat ze 'loads of plans' hebben voor me, maar wel 'in the good way' haha ;p
Bij thuiskomst hebben we met zijn drieën een meidenmomentje gehouden met gezichtsmaskers en 'Jawbreakers', je kent ze misschien wel, die gekleurde, zuren bollen waar je tong blauw van wordt. Erg charmant, dus dat moest op de foto ;p
's Avonds moest het bureau nog in elkaar gezet worden. Daar zijn Shaz en ik best een tijdje mee zoet geweest. Shaz dacht niet dat het ons zou lukken, maar mooi wel! Goed bééézig.. ^_^
Pardis en ik hebben The Purge gekeken.. Pardis is dol op films, vooral op horrorfilms, en ze vind het helemaal geweldig dat ik die wel met haar wil kijken.. Als ik daar maar geen spijt van krijg ;p

Nu ben ik helemaal gesettled. Het hondje is zelfs al aan mij gewend, die stond vannacht langs mijn bed te dralen.. schrok me rot ;p
Ook Parsa is al wat opgewarmd, hij wilde gisteren de hele tijd dat ik kwam kijken bij zijn spel, en vond het maar niks dat ik andere dingen te doen had.. haha. Ik ben benieuwd naar het Perzische eten waar Shaz het over heeft. We hebben dit weekend vooral 'makkelijk' gegeten.. denk aan Burger King, Ikea-hotdogs en kip van een restaurant genaamd Pepe's PiriPiri (lekker!!).. Vandaag worden het cornflakes, brood en.. wie weet.

Het voelt niet alsof het pas twee dagen zijn. De familie is heel hartelijk en Shaz helpt me met alles te regelen en uit te zoeken. Hoe alles precies werkt, moet ik nog uitzoeken, ik heb alleen nog gedoucht en dat was al een uitdaging ;p maar dat komt allemaal wel. Zoals Shaz zei, het is een partnerschap, dus we zorgen er samen voor dat het huishouden loopt en daarnaast gunt ze me alle mogelijkheid om Londen te leren kennen.

Het eerste verslag is best uitgebreid, en ik heb er niet eens alles in detail in gezet! Ik ben benieuwd hoe het deze week zal gaan. Maar ik denk dat het wel goed zal komen.

I'll keep you posted!
Best wishes,
Kim

  • 21 Juli 2014 - 09:51

    Corine:

    Wauw, dat was al een druk eerste weekend. Wat fijn dat je zo hartelijk ontvangen bent!!
    Succes met je eerste week. Spannend!

  • 21 Juli 2014 - 10:39

    Sanne:

    Zo blij dat je het nu al naar je zin hebt en dat het allemaal goed gaat aan die kant! (:
    Veel plezier, Kimmetje. De eerste week komt zeker ook helemaal goed!

    xxxxx

  • 21 Juli 2014 - 11:51

    Lisanne:

    Fijn dat je in zo'n hartelijk huishouden terecht komt
    Dat maakt zoiezo alles al makkelijker!!

    En gelukkig geen drama kinderen die niet opgevoed zijn
    Ik zeg je komt de tijd wel door!

    Have fun!! X

  • 21 Juli 2014 - 15:29

    Mam:

    Wat een druk maar leuk weekend heb je gehad. Wel fijn dat je je op je plaats voelt, en dat je als een soort van grote zus wordt gezien is een groot compliment, toch!

  • 21 Juli 2014 - 18:58

    Opa:

    Wat fijn voor jou dat je nu al gesetteld bent (is dit goed geschreven ha,ha). Je bent, denken wij op een goede plaats terecht gekomen. Veel liefs van oma en opa

  • 21 Juli 2014 - 20:57

    Jeanne:

    nou dat was een druk weekend.
    leuk dat je als grote zus word gezien.
    vooral het hondje dat komt buurten bij je (grappig)
    have fun en geniet
    maar probeer ons een beetje op de hoogte te houden
    liefs xxx

  • 27 Juli 2014 - 09:41

    Els Christiaens :

    geweldig een hele ervaring in je leven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hi guys! Vanaf 18 juli tot nu nog onbekende datum zal ik als au pair in Engeland verblijven. Een avontuur waar ik ontzettend veel zin in heb! Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn bezigheden (of in ieder geval een poging doen tot, haha). Best wishes! Kim

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 5932

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 18 December 2014

Keep calm and.. Kim goes to London!

Landen bezocht: