Week 25; het einde van de reis.. - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Kim Os - WaarBenJij.nu Week 25; het einde van de reis.. - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Kim Os - WaarBenJij.nu

Week 25; het einde van de reis..

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 Januari 2015 | Nederland, Helmond

Hi guys!

Ik zit alweer 4 dagen in Nederland.. oud en vertrouwd Helmond! Ik mis Londen al wel, hoor :p Als ik me bedenk, wat gaan we doen vandaag, dan valt er bar weinig te verzinnen :p Nou ja, op het moment heb ik nog genoeg te doen.. al mijn aankopen een plekje zien te geven, mijn kledingkast herindelen, sollicitaties de deur uit doen, foto's uitzoeken, gemiste programma's terugkijken.. ;-) Ik moet aan mijn toekomst gaan bouwen, en dat is best wel eng..! Maar alles komt goed, zeggen ze dan. On with the update!

Mijn laatste weekje in Londen was helemaal top. Ik had in eerste instantie helemaal geen zin om terug te gaan, ik begon er net aan te wennen om weer thuis te zijn ;p Maar toen ik eenmaal weer in het vliegtuig zat begon het alweer te kriebelen.. ik ging naar mijn tweede thuis! :) Zondag hebben Pardis en ik The Sims gespeeld en ik kon merken dat ze blij was dat ik er was. Eindelijk een luisterend oor.. best sneu, eigenlijk. 's Avonds ben ik bij Danielle geweest en hebben we, hoe kan het ook anders, een Disneyfilm gekeken :D De jongens hadden een superhippe pratende Olaf-knuffel gekregen.. jaloers! ;p
Maandag zijn we gaan SHOPPEEEEEN! Het was óveral SALE. En dan niet zoals hier, een paar artikelen met 25% korting.. nee, álles voor de helft! Woehoe! Ik heb me in kunnen houden.. ook omdat mijn koffers nou niet echt veel ruimte meer boden.. maar toch weer wat gekocht! Ook zijn we wezen eten bij TGIF en hebben we heerlijk gewandeld door London-by-night.
Dinsdag zijn we naar Harrods geweest en hebben door Kensington gewandeld, namen de metro naar Victoria en zijn via Picadilly naar The Strand gelopen.. om vervolgens 2 uur langs bij de McDonalds te hebben gezeten omdat we nogal wat tijd moesten doden voordat we naar de musical gingen :p We hadden onze avond-outfit meegenomen en moesten ons dus nog even omkleden op het toilet.. we hebben wel wat aandacht getrokken, haha!
The Lion King was AWESOME! Er kwamen 'dieren' door de hele zaal, de liedjes gaven kippenvel, de kostuums en decors waren prachtig, de acteurs waren megagoed (en een aantal hyeana's waren ook érrug knuffelbaar *_*), er zat humor in (Zazoe begon ineens 'Let it Go' te blèren, kwam niet meer bij!) en natuurlijk gingen we even los op onze 'jam' Hakuna Matata! ;p Wat wel even apart was, was dat er bijna niemand ging staan tijdens het applaus.. wij natuurlijk even wel! Ik kreeg een por van Danielle; Ga mee staan! Dus wij staan.. we kregen er een kushandje van Simba voor terug :p ieeeeep ^_^ :')
Woensdag had ik heel erg het besef dat het mijn laatste dag in Londen zou zijn. De hele dag had ik zo'n melancholisch gevoel in mijn buik. We gingen voor de laatste keer naar Big Ben, wandelden door centraal Londen, aten kroketjes bij de Hems.. en toen was het tijd om afscheid te nemen van Danielle. Ik deed heel erg mijn best om niet te huilen. Maar dat is later in de metro toch mislukt x) Ik had me al voorbereid op een verdere emotionele avond.. maar dat viel toch wel mee. En tegen. Pardis zag wel dat ik niet helemaal happy was en zei wel heel lief nog 'You know, whenever you come back, your hotel is here!' haha :) ze was toch heel erg on her best behaviour de hele week. Ze deelde haar kamer met me toen Amir bleef slapen en stond voor de andere nachten haar bed aan me af, was heel geinteresseerd en was verontwaardigd toen ik haar vertelde dat ik maar tot donderdag zou blijven 'That's not even a whole week?!' Shaz heeft me zowat elke dag geknuffeld.. Parsa was, begrijpelijk, wat afstandelijker nu. Maar het was in ieder geval een hele fijne afsluiter van mijn tijd bij het gezin.
Donderdag ben ik om 7 uur mee opgestaan met iedereen om de laatste dingetjes in te pakken.. en natuurlijk regende het pijpenstelen. Shaz heeft me naar Preston Road gebracht met de auto en toen begon mijn hordeloop richting Stansted xD Horde 1; trap af in Preston Road naar het perron met 2 zware koffers.. ging wel. Horde 2; overvolle peak-metro naar Liverpool Street, gelukkig zonder overstappen en er was een hele aardige man die me zijn plekje tegen de zijwand gaf zodat ik mijn koffers tegen de muur kon zetten.. not bad! Horde 3; Liverpool Street station. Druk perron, door de poortjes en gelukkig niet al te lange trap op, door de stationshal en de roltrap op (ook al mocht dat eigenlijk niet met zware koffers xD) Horde 4; de bus. No problem, superluxe en had nog wifi ook :p De trip verliep vlotjes, even met Danielle geappt.. ruim een uur later kwamen we op Stansted aan. Horde 5; lnage rij bij de bagagedrop, moest onnodig in de rij staan bij Customer Services omdat die miep had gezegd dat ik mijn ticket moest laten veranderen (niet dus) en toen nog een flinker rij bij security.. afijn :p Ik was ruim op tijd op het vliefgveld gelukkig en had nog een half uur om bij mijn gate te komen. Via een transfer naar de gate, waar echt een buttload aan Brabanders stond te wachten ;p en met een driekwart-vol vliegtuig naar Eindhoven gevlogen.

Tja.. niet zo'n heel interessant laatste blogverslag, moet ik helaas bekennen. Maar het is toch een aardig lange lap geworden!
Ik had het op Facebook al een keer gezegd, maar ik wil het hier ook nog een keer benadrukken:
Iedereen die mij heeft gevolgd en gesteund op dit avontuur, dankjewel.
Iedereen die ik heb leren kennen, dankjewel voor de geweldige tijd.
En natuurlijk bedank ik ook mijn gastfamilie, die mij echt het gevoel hebben gegeven dat ik deel van het gezin was :)

Nu is het tijd geworden om ook 'goodbye' te zeggen tegen deze blog. Misschien komt er nog ooit eens een 'waar ben ik nu' update.. misschien ook niet. Wie zal het zeggen?

Lieve volgers, thanks for sticking with me.

Best wishes,
Kim

  • 12 Januari 2015 - 17:03

    Mam:

    Wat een heerlijke tijd heb je gehad lieve schat, en wat een ervaring heb je opgedaan, prachtig. Dit kan niemand je meer afnemen :-). We hebben elke week weer genoten van je blog, je bent ondertussen een volleerd schrijfster en fotografe geworden ;-). Hopelijk vind je hier snel een baan die je leuk vind en die bij je past, we zullen zeker voor je duimen. XXX

  • 12 Januari 2015 - 19:10

    Oma.:

    Hoi meid ,een leuke brief is dit voor jou niet geworden, met al dat afscheid nemen, maar je moet maar zo denken aan alle mooie en fijne dingen komt ook een end. En hou nows wat er nog allemaal op je afkomt.in ieder geval succes bij alles wat je gaat doen xxx

  • 12 Januari 2015 - 19:32

    Opa:

    Het is voor ons leuk dat je weer thuis bent, Je hebt een hele ervaring opgedaan in Londen en het zal wel even wennen zijn wat shoppen betreft in Helmond. En nu veel succes wat solliciteren betreft.
    groetjes en XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hi guys! Vanaf 18 juli tot nu nog onbekende datum zal ik als au pair in Engeland verblijven. Een avontuur waar ik ontzettend veel zin in heb! Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn bezigheden (of in ieder geval een poging doen tot, haha). Best wishes! Kim

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 5912

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 18 December 2014

Keep calm and.. Kim goes to London!

Landen bezocht: