Week 8 en een Nederlands weekend - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu Week 8 en een Nederlands weekend - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu

Week 8 en een Nederlands weekend

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

15 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi guys!

Can you believe it.. er zijn bijna twee volle maanden voorbij! En nog steeds bevalt het me goed.
Er zijn wel wat dingetjes waar ik me zo langzamerhand aan ga irriteren. Maar dat is normaal, denk ik, als je samenwoont gaan bepaalde dingen sowieso meer opvallen. Maar zo lang het geen ernstige irritaties zijn, is er niks aan de hand :)

Maandag was de eerste schooldag en ik had ernaar uitgekeken. Maar toen de kinderen eenmaal allebei om 8 uur de deur uit waren, had ik wel even zoiets van.. Oké. En nu? Maar ik ben gewoon aan de slag gegaan met mijn normale bezigheden: de was doen, opruimen, blog typen.. en voor ik het wist was de dag alweer voorbij.
Dinsdag ben ik een lange wandeling gaan maken met Daisy door Fryent Country Park. Heerlijk! Het zonnetje scheen, het uitzicht was prachtig, wat wil je nog meer. Tijdens het strijken heb ik Frozen gekeken, wat die taak een stuk leuker maakte :p, en toen kwamen de kinderen alweer thuis. Shaz had een vergadering en was dus later.. gelukkig aten we pizza en dat betekende geen gezeur van de kinderen over het avondeten.. want dat is toch altijd wel iets waar ik tegenop kijk. Eten koken :p Wat de één lust, wil de ander dan weer niet en andersom.. Shaz en ik hebben elke dag weer het dilemma: wat doen we vandaag? ;) :p
Woensdag was ik een woman on a mission! Ik ben op zoek gegaan naar de meest voorkomende filmlocaties van Sherlock. Ja, I know, ik ben een beetje doorgeslagen in mijn fan-zijn, maar, dat terzijde. Ik heb de meeste ook daadwerkelijk gevonden! 221b, Irene’s huis, de brug in St. James’ Park, het gebouw aan Whitehall waar Sherlock aan het begin van S3 bovenop staat, St. Bart’s Hospital en de Diogenes Club, die helaas in de steigers stond.. Tja. Je kunt niet alles hebben :p Tijdens mijn wandeling door Londen heb ik wel weer wat handige weggetjes en ‘shortcuts’ ontdekt, ik voel me elke keer weer een beetje meer Londenaar ;)
Donderdagochtend.. drama. Parsa wilde niet naar school. Ik heb hem toch zo ver gekregen. Wel met een hele dosis omkoperij, maar toch :p Verder was de donderdag niet zo bijzonder.. bestond vooral uit huishoudelijk werk en film kijken, haha. Wat wel bijzonder was: Shaz had een dienst, dus ik moest voor het avondeten zorgen.. en de kinderen hebben het zonder klagen gegeten! Haha ;)
Ik ben lid geworden van een Facebookgroep met allemaal Nederlandse au pairs in Londen, en een aantal van hen heb ik vrijdagochtend leren kennen. Zoals de meesten van jullie inmiddels wel weten zijn we wezen lunchen in een Engelse pub en heb ik daar mijn eerste echte ‘pie’ gegeten. Lekker! Daarna ben ik met Danielle naar Choccywoccydoodah geweest. Dát was het helemaal. A-ma-zing, wat die van chocolade kunnen maken! Daar wil ik nog eens terug dadelijk zo rond Halloween en Kerst.
Zaterdag ben ik thuisgebleven. Shaz en ik hebben boodschappen gedaan, en daarna zijn we samen met Pardis naar Harrow gegaan om onze wenkbrauwen te laten ‘treaden’. Lang niet zo pijnlijk als waar ik bang voor was. En het resultaat is erg goed ;) ’s Avonds zou ik skypen met mam, pap, Hans, Jeanne en Sanne, en Pardis en Shaz hadden besloten dat ik daar wel een make-over voor kon gebruiken. Dus hebben ze mijn haar gestijld en mijn make-up gedaan. Dat was wel fun :)
Zondag ben ik weer op pad gegaan met Danielle. Het was een TOPdag! We hebben geluncht in de Hems, Nederlandse pub, waar we een broodje kroket hebben gegeten, en zijn bij de Hema pepernoten en gevulde speculaas gaan kopen :D Bij de Primark heb ik nog een Hogwarts-trui en een minion-pyjamabroek gescoord ENNNNN ik heb de meest awesome poster ooit gevonden bij HMV. Ik was als een kind zo blij toen ik thuis kwam ;)

Het is weer een heel verhaal geworden.. komende week wordt een stuk rustiger, ben ik bang. Mijn weekgeld is er zowat doorheen (hoe kan het ook anders) dus ik blijf deze week vooral in en rondom thuis.. ik moet namelijk wel wat geld overhouden voor komende zondag! Want dan is het wachten eindelijk voorbij.. we gaan naar de Harry Potter Studio Tour!!!!!!
Vandaag is een puinruimdagje, aangezien Shaz dit weekend weinig tot niets aan het huishouden heeft gedaan.. Maar dat is niet zo erg, met nineties hits op tv en het zonnetje door de open tuindeuren ;)

En, het is nu officeel: 2 months down, 4 more to go ;)

Best wishes,
Kim

  • 15 September 2014 - 18:09

    Mam:

    Die make-over van jouw was wel ontzettend mooi geworden :-). Wel lekker zo'n hollands weekendje met als tophit die poster, ik moet zeggen dat hij prachtig is. Dus de bakpieten hebben Londen ook ontdekt, wat een geluk voor je hihihi. ♥♡♥ :-)

  • 15 September 2014 - 19:25

    Opa:

    toch telkens om leuk om jou verlag te lezen, wat zul je knap zijn als je weer naar huis komt je houdt toch nog wel wat wenkbrauwen over hé. Tot een volgende skype en vele kusjes. doei

  • 15 September 2014 - 19:35

    Oma:

    Hai kim
    wat een weekend weer vol verrasingen met al die snoep..
    opa had het bijna verraden.groetjes en tot ziens op het scherm.doei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hi guys! Vanaf 18 juli tot nu nog onbekende datum zal ik als au pair in Engeland verblijven. Een avontuur waar ik ontzettend veel zin in heb! Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn bezigheden (of in ieder geval een poging doen tot, haha). Best wishes! Kim

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 5919

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 18 December 2014

Keep calm and.. Kim goes to London!

Landen bezocht: