Week 14 en weer een topweekend ;) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu Week 14 en weer een topweekend ;) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu

Week 14 en weer een topweekend ;)

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi guys!

Het gewone leven is weer begonnen.. helaas. Haha ;)

Afgelopen week begon eigenlijk pas woensdag.. en eindigde vrijdagmorgen weer! Woensdag en donderdag bestonden uit bijkomen, achterstallig huishoudelijk werk inhalen (de berg strijkwas was schrikbarend groot) en me mentaal voorbereiden op het weekend ;)
Pardis had donderdag al vakantie dus die was thuis. Ze verveelde zich (na een halve dag vakantie, wat moet dat worden..) dus we hebben samen een film gekeken. 's Avonds kwam Shaz thuis met de nieuwe auto, waar de kinderen ontzettend blij mee zijn, dus daar moest even een ritje mee worden gemaakt.. Wel grappig om te zien waar de kinderen op letten (Pardis vond de werkende radio en Bluetooth optie 'so cool!' en Parsa kon er niet over uit dat we zoveel ruimte hadden op de achterbank.. 'And it's shiny, Kim, look! So clean and new! No eating in the car and no spilling drinks!' ;) Hij heeft er wel het irritante trekje aan overgehouden dat hij elke avond voor het slapengaan mijn kamer komt binnengestormd en de luxaflex bijna uit elkaar trekt om nog even naar de auto te moeten kijken..

Vrijdagochtend heb ik mijn bed verschoond en mijn koffer ingepakt. Ik had nèt alles bij elkaar geraapt toen ik een smsje ontving van Marlies: ze had de juiste metro te pakken en was onderweg naar mij! Yay! :)
Ik ging haar halen op Preston Road, en na een korte stop om mijn koffer op te pikken en weer wat spulletjes te ruilen (haha) zijn we op weg gegaan naar Shepherd's Bush om ons weekend te starten met, jawel, shoppen! Na de lunch gingen we naar het hotel om in te checken. Heeeeerlijk om even echt een vakantiegevoel te hebben! Het hotel was erg netjes en de kamer zag er goed uit. Top :) Daarna zijn we naar Centraal Londen gegaan, hebben Oxford Street doorgewandeld (en hebben de kerstafdeling bij Selfridges bezocht!) zijn even langs ChoccyWoccyDoodah gelopen en zijn uiteindelijk op Piccadilly Circus uitgekomen, waar we naar de M&M's World en souvenirwinkels zijn geweest. De avond lekker afgesloten met diner bij TGI Friday's, wat extra leuk was omdat de Griekse ober een aantal woordjes Nederlands sprak ;) Daarna sleepte ik Marlies zo geheimzinnig mogelijk mee om haar echt het gevoel te geven dat ze in Londen zat: we liepen via Whitehall naar Big Ben. En die 'verrassing' was volgens mij wel geslaagd! ;) Teruggekomen op de hotelkamer was mijn avond helemaal compleet: Graham Norton had Benedict Cumberbatch en Maroon 5 in z'n show! ^_^ Wel een lichte domper op de avond.. maar daarover zal ik het later even kort hebben ;)

Zaterdag zijn we (voor mij opnieuw) de zie-Londen-in-1-dag-tour gaan doen, met hier en daar een twist omdat het voor Marlies écht de eerste keer in Londen was. We begonnen bij Buckingham Palace, zijn via de Horse Guards naar Westminster gelopen, langs de Thames naar St. Paul's (waar we ook naar binnen zijn geweest en de 528 tredes (!) zijn opgeklommen om van het uitzicht over Londen te genieten) om vervolgens de Millennium Bridge over te steken, een lekkere Fungi Chicken pie te eten bij Borough Market en verder te lopen naar de Tower Bridge en de Tower of London. We hadden toen nog wat tijd over en hebben de metro gepakt naar Harrods, waar het ook al helemaal 'christmassy' is! Mijn dag kon niet stuk. We wisten niet wat we wilden eten, en zijn een beetje door de city gaan wandelen.. en zijn uiteindelijk uitgekomen bij een andere vestiging van TGI Fridays :p Het was opnieuw heerlijk en er hoorde natuurlijk ook een cocktail bij ;)

Zondagochtend hebben we het rustig aan gedaan. Na het ontbijt hebben we onze koffers weer gepakt en rond 11en hebben we uitgecheckt. We zijn naar Westfield Stratford gegaan, zijn nog een stukje over Oxford Street gaan wandelen en zijn toen naar Victoria Station gegaan, waar we met een drankje van Starbucks ons weekend hebben afgesloten. Toen was het alweer tijd om ook van Marlies afscheid te nemen.

Bij thuiskomst merkte ik wel dat ze blij waren dat ik er weer was, zij het wel heel subtiel. Parsa vond dat ik volgend weekend mee moest met de auto, want ze waren dit weekend op verschillende tripjes geweest en ik kon niet mee, dus dat moet volgend weekend gebeuren ;p We zullen zien.. en Pardis vertelde me over haar shopdagje en kondigde aan dat we een film gingen kijken, mét popcorn. Wel leuk. ;)

De enige domper deze week was dus vrijdagavond: mijn telefoon hield er weer eens mee op. Hij liep vast, viel uit en ik kreeg m niet meer aan. Lichtelijke paniek.. maar gelukkig was daar Marlies met haar nuchtere blik 'Je kunt er nu toch niks aan veranderen' dus telefoon in mijn koffer en we kijken er zondag wel naar xD Vandaar dus het gebrek aan Facebook-updates! Gelukkig, toen ik zondag mijn telefoon op mijn laptop had aangesloten, deed ie t weer. Dus meteen een back-up gemaakt en nu fingers crossed dat ie het blíjft doen.

Vanmorgen heb ik een beetje uit kunnen slapen. Ik voelde me niet helemaal lekker, maar na een ontbijtje en een douche gaat het nu wel aardig. De wasmachine staat alweer te draaien en de kinderen lopen te ruziën over weet-ik-wat.. jippie-ja-jee, het is herfstvakantie!

Wat zullen we volgend weekend eens gaan doen..?

Best wishes,
Kim

  • 27 Oktober 2014 - 17:57

    Mam:

    Wat een heerlijk druk en gezellig weekend weer ;-). Wel een verwennerij dat hotel maar dan heb je wel goed kunnen bijkletsen :-). Je bent al een echte Londonguide geworden........we willen je alvast boeken voor volgend jaar hihihihi. En over het volgend weekend hoef je je volgens mij geen kopzorgen te maken, jou kennende komt dat goed. ♥♥♥

  • 27 Oktober 2014 - 18:55

    Opa:

    Hallo meid,
    Zo te lezen is het weekend weer goed geslaagd, je bent nu aan vakantie toe na al dat wandelen en eten.
    Heb je nu nog tijd om te skypen ik wacht op je.
    Kusjes opa

  • 27 Oktober 2014 - 19:44

    Oma :

    Ik heb een goede raad voor jou,blijf lekker ln je bed met een stel films en wat smullerij en je weekende kan niet meer stuk.grapje ,,,,xxxdoei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hi guys! Vanaf 18 juli tot nu nog onbekende datum zal ik als au pair in Engeland verblijven. Een avontuur waar ik ontzettend veel zin in heb! Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn bezigheden (of in ieder geval een poging doen tot, haha). Best wishes! Kim

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 5923

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 18 December 2014

Keep calm and.. Kim goes to London!

Landen bezocht: