Week 20 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu Week 20 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu

Week 20

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

08 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi guys!

Week 20, check! Een week die in het teken stond van Sinterkerst en films.

Maandag was de première van The Hobbit: Battle of Five Armies in Londen. Helaas moest ik gewoon 'oppassen' en kon er dus niet naartoe, maar gelukkig bestaat er dan zoiets als livestream en kon ik het via mijn laptop volgen. 3 van mijn 4 favoriete acteurs kwamen voorbij.. ook Benedict.. ik heb mijn meest embarrassing moment tot nu toe ook weer gehad. Daar treed ik verder niet over in detail, haha.
Dinsdag heb ik 2,5 uur met Sanne geskypt zonder dat ie wegviel, een nieuw record! Het benoemen echt even waard.
Parsa had een off-day en was echt all over the place. Hij kan de drukke kersttijd echt niet goed handelen. Hij moest huiswerk maken en hij vertikte het. Dus Shaz had een briefje in zijn schrift geplakt voor zijn juf, dat hij het dus maar tijdens playtime moest maken...
Woensdagochtend kwam Parsa beneden en kondigde meteen aan: 'Kim, I want to do my homework.' Stomverbaasd stond ik in de keuken. 'Okee, eerst aankleden, dan huiswerk maken' .. *Zucht, steun, kreun vanuit de huiskamer* 'Waarom heb je gisteravond het niet gewoon gemaakt dan?' 'I don't knoooooow...' 'Okee, schiet maar op, dan heb je nog tijd.' Hebben we samen zijn huiswerk zitten maken. En hij was nog redelijk op tijd klaar ook. Goed bezig!
's Middags na school kwam hij met de vraag waarom ik naar huis moet. Tja, ik heb dingen te doen.. 'Why? I'm 12, I need an au pair, when Pardis is not here' 'Binnenkort ben je 13, een big boy, dan heb je geen au pair meer nodig.' 'Whyyyyy?!' Dat wordt nog een hele kluif om uit te leggen, haha. Saved by the bell kwam Pardis toen thuis. Ze klopte diverse keren op de deur dus ik vroeg Parsa de deur open te maken. Hij rent op de deur af 'Calm down! Caaaalm doooown!' Hihi :')
Hij was die dag echt op dreef. Later aten we McDonalds en Pardis voelde zich niet lekker. Dus haar Big Mac en frietjes verdeelden we over ons drieën. Shaz schoof een lading frietjes naar Parsa, hij schuift ze driftig nee schuddend weer terug: 'No, no, McDonalds makes me fat!' Shaz en ik keken elkaar aan, What? Na even denken trekt Parsa toch de frietjes weer naar zich toe 'Oh, alright, I will get fat then.' We lagen helemaal in een deuk. Geniaal.
Donderdag heb ik kerstlampjes opgehangen, waardoor Parsa helemaal gelukkig was. Ik had punten gescoord en dat betekende dat hij me meteen weer zijn spel wilde laten zien op zijn tablet en dat hij me wilde helpen met koken. Gelukkig heb ik m van dat laatste idee af kunnen helpen, want zijn hulp werkt vaak averechts.. :p Pardis wilde niet mee-eten, maar toen Parsa en ik aan tafel zaten (Shaz had een Christmasdinner met haar collega's) ging ze toch een bord halen en kwam erbij zitten.. ik deed heel nonchalant, maar in mijn hoofd deed ik een kleine victory dance. x)
Vrijdag kwam Danielle hier en zijn we naar drie(!) verschillende Primarken geweest om te vinden wat we zochten. Bij thuiskomst hebben we geluncht en The Lion King: Hakuna Matata! en Guardians of the Galaxy gekeken. Mi Pumbaa, Su Pumbaa, baby Groot! :D Toen was het niveau op een new low, en na het beluisteren van gekke ringtones en liedjes uit Frozen was het einde helemaal zoek.. samen met Olaf en Stuart (mijn minion) waren we één grote kleine happy family :')

Zaterdag gingen Danielle en ik naar Oxford. Op de heenreis een úúr vertraging gehad met de trein, maar dat mocht de pret niet drukken.. het was koud, maar droog, dus dat zat in ieder geval mee.. helaas waren wel alle colleges dicht x) Tja, je kunt niet alles hebben. Ik vond Oxford een leuker stadje? dorpje? dan Cambridge, al lijken ze wel op elkaar. Oxford had meer dat knusse idee. We gingen op tijd weer terug naar Londen en besloten om dan maar even ook op Trafalgar Square te gaan kijken naar de kerstboom, en kwamen bij Big Ben ook nog een boompje tegen.. kerstsfeer ten top! Anyway, met dit tripje is mijn lijstje met things-to-do nu wel aardig afgevinkt..
Bij thuiskomst was The Scorpion King net begonnen. Pardis was bij een vriendin dus we hebben gezellig met zijn drieën de film gekeken. Parsa was in zijn element. De film was afgelopen en hij kondigde aan: 'Mama, let's go upstairs!' Dus ik tegen Shaz: yeah mom, upstairs! Parsa: 'Kim, you too! Let's -alax- (relax) all!' Hahaha.
Zondag zouden we roasted lunch gaan eten in een pub en daarna naar WinterVille in Victoria Park. Helaas was er een Santa Run dus alle pubs in de buurt waren gereserveerd.. dat schuiven we dus maar een weekje op. WinterVille viel me best tegen. Ik had er veel meer van verwacht.. dus we zijn ook even naar WinterWonderland in Hyde Park gegaan. Daar was het héél druk, maar erg gezellig en we waren er tegen zonsondergang dus met alle lichtjes helemaal kerstig, helemaal leuk dus ;)

We zijn weer aan een nieuwe week begonnen. Vandaag was de tweede maandag dat ik in mijn bed ben blijven liggen, om te kijken hoe de kinderen zich redden zonder mij en Shaz (op maandag moet ze altijd vroeg beginnen). Vorige week ging het goed, maar vandaag.. Pardis liep te mopperen, Parsa was aan het klagen en piepen om weet-ik-wat, en toen ik naar beneden ging toen ze allebei de deur uit waren heb ik echt moeten puinruimen. Álle lampen in huis waren aan, Parsa's kleren lagen verspreid over de woonkamer, Olly had geen eten gekregen, overal stonden lege glazen en lagen lege papiertjes e.d. en om af te ronden had Shaz de wasmachine niet aangezet terwijl ik daar wel om gevraagd had. Tel tot tien and keep smiling.. ^_^' Vanavond komt Shaz ook nog eens laat thuis.. Nee, dit is niet mijn dag. Maar we maken er wat van!

Ik ga multitaskend de maandag door! Foto's uploaden op Facebook en deze blog typen met kerstliedjes op Skyradio op de achtergrond, genietend van de kerstkransjes die ik gisteren heb gekocht bij de Hema. Top.

Nog altijd wachtend op de foto's van Ilona.. ik blijf hints geven. Haha ;)

Best wishes,
Kim

  • 08 December 2014 - 15:17

    Mam:

    Toch wel leuk, die momentjes van de kids, word je best blij van. Dus niet alle 'kerstmarkten' zijn mooi, maar goed dat je een keuze kunt maken uit verschillende plekken hihi. Ik geloof inderdaad dat er nog weinig voor jou te ontdekken en zien is, wat jij allemaal al gedaan hebt........jaloers hoor :-). Enne...vanavond lekker op tijd naar bed en morgen fris weer aan een nieuwe dag beginnen. XXX :-D

  • 08 December 2014 - 19:35

    Opa:

    zo te lezen heb je weer een leuke week achter de rug met een beetje up en downs. De kerst is al vroeg begonnen bij jullie, toch een aardig gevoel alleen met de familie missen we je een beetje maar hopelijk is de laatste keer. groetjes en kusjes

  • 10 December 2014 - 13:09

    Oma.:

    Nou fris aan een nieuwe week beginnen zat er dus niet in, maar je hebt alles goed voor elkaar gekregen,goed van jou zeg. Knap hoe jij met die twee uh drie om kunt gaan hou het nog een paar weken vol.doei en groetjes van mij xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hi guys! Vanaf 18 juli tot nu nog onbekende datum zal ik als au pair in Engeland verblijven. Een avontuur waar ik ontzettend veel zin in heb! Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn bezigheden (of in ieder geval een poging doen tot, haha). Best wishes! Kim

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 5920

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 18 December 2014

Keep calm and.. Kim goes to London!

Landen bezocht: