Week 3 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

11 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi guys!

De afgelopen week is er eigenlijk niet zo heel veel spannends gebeurd. Er zijn weer verschillende cakes en koekjes uit de oven gekomen en ik heb zelf rijst met kipfilet en champignons' gemaakt met een zelf gefabriceerde marinade. Deze week heb ik wat vaker gekookt, omdat Shaz het erg druk had, maar ik word er wel steeds beter in zo ;)

De 'aanvaringen' tussen Parsa en mij komen steeds minder vaak voor. Ik denk dat hij nu onderhand doorheeft dat ik niet in zijn pogingen trap om mij op andere gedachten te brengen als ik hem iets vraag. Hij zegt nu zelfs iedere ochtend goedemorgen en ik krijg zelfs nu en dan een 'dankjewel' en hulp bij het ophangen van de was :). Het is vooral op de momenten dat Pardis weg is dat Parsa opleeft. We hadden ietsje minder moeite (echt maar ietsje) om hem mee te krijgen naar een winkelcentrum zaterdag, toen Pardis naar een verjaardagsfeestje was.

Donderdag had ik me toch een ongemakkelijk moment! Shaz was vergeten te vertellen dat de schoonmaakster zou komen. Net voordat die zou komen, kreeg ik een whatsappje met deze informatie en de dingen die Shaz graag wilde dat ze zou doen. Op zich was er niks mis met de hele situatie, zo lang ze boven bezig was. Maat het voelde zo ongemakkelijk om zelf niks te gaan zitten doen, terwijl zij de huiskamer stofte en stofzuigde :p Ach ja.

Deze week weer wat meer 'meidenmomentjes' gehad met Pardis. Zij vindt Glee, net als ik, erg leuk en we hebben samen een aflevering gekeken die ze nog niet gezien had. Samen op mijn kamer voor de laptop, commentaar gevend op de personages ;p Ook hebben Parsa, Pardis en ik een 'Wie durft de smerige Smekkies te proeven-uitdaging' gehouden (NOOIT MEER! :p), waarbij arme Shaz slachtoffer was van het extra snoepje met 'overgeefselsmaak'.. haha!

Zondag zijn we naar Alton Towers geweest. Dit is een pretpark ongeveer 2,5 uur rijden vanaf hier, qua grootte een beetje te vergelijken met Toverland en qua attracties met de Efteling. De dag begon ontzettend donker met veel regen, maar gelukkig klaarde het op rond de middag en hebben we ook de zon nog gezien. Het was erg leuk! We gingen met de familie van de beste vriendin van Shaz, ook een Iraanse familie (wat betekent dat ze steeds schakelden tussen Engels en Farsi dus ik moest af en toe wel even om vertaling vragen :p) Ook was dit even aftasten wat van mij verwacht zou worden: ik ben tenslotte de au pair van Pardis en Parsa, maar het was wel mijn vrije dag. Uiteindelijk ging het allemaal goed en heb ik een hele fijne dag gehad. We liepen gesplitst door het park (er was een rustige groep en een durfal groep, ongelooflijk maar waar behoorde ik tot die laatste). Ik heb mijn angsten overwonnen door in The Smiler, Oblivion en Nemesis te gaan, al was ik naderhand toch wel een beetje misselijk. Deze dag was ook goed voor de band tussen mij en Pardis (ze vond het geweldig dat ik in alle 'scary rides' ging), en ook Parsa vertelde me over zijn dag in de auto naar huis. Wat ook 'awesome' was: we hadden 'all you can eat' polsbandjes en mochten overal bestellen wat we wilden, helemaal gratis! Helemaal top ;) Het enige nadeel was misschien dat we te weinig tijd hadden om álle attracties te doen ;)

Volgend weekend komen mam en pap op bezoek. Ik heb al een heel plan gemaakt om alle 'must see' plekken in Londen in 1, misschien anderhalve dag te kunnen bezoeken. Shaz vindt het gekkenwerk ;p Ik heb ook een 'to do' lijstje gemaakt voor mezelf.. maar daar zullen we het maar niet over hebben ^_^

Ik heb deze week trouwens wel weer een nieuwe 'pro' ontdekt: ik kan hier keihard 'foute' Nederlandse hits meeblèren, ze verstaan me toch niet, haha!

Lots of love!
Best wishes,
Kim

  • 11 Augustus 2014 - 16:53

    Mam:

    Er is dus geen achtbaan meer waar je niet in durft ;-). Geweldig zoals je vooruitgang boekt met de kids. We verheugen ons al op het komend weekend, we zullen maar goede wandelschoenen aan doen.
    Wat dat meeble`ren betreft, misschien zien we je nog eens terecht komen in Britains Got Talent, hahaha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hi guys! Vanaf 18 juli tot nu nog onbekende datum zal ik als au pair in Engeland verblijven. Een avontuur waar ik ontzettend veel zin in heb! Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn bezigheden (of in ieder geval een poging doen tot, haha). Best wishes! Kim

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 5910

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 18 December 2014

Keep calm and.. Kim goes to London!

Landen bezocht: