Week 11 alweer! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu Week 11 alweer! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu

Week 11 alweer!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi guys!

Zooooo daar zitten we dan, in alweer de eerste week van oktober! Volgens mij is de periode dat mijn weken niet zo snel voorbij gingen nu afgelopen.. want het voelt alsof het steeds sneller gaat! Toen ik net begon met mijn au pair avontuurtje dacht ik; hoe ga ik mijn tijd óóit helemaal vol krijgen.. maar nu ben ik bang dat ik dadelijk nog tijd tekort kom ;)

Afgelopen week was weer een week zoals alle andere, met natuurlijk ook weer een paar hele leuke dagen ertussen :)
Maandag, normale dag. No surprises there.
Dinsdag was het héérlijk weer dus óp naar centraal Londen! Ik ben naar Borough Market gegaan en heb toen mijn weg teruggelopen langs Southwark Cathedral en de Thames naar Westminster en via Whitehall heb ik op Trafalgar Square de tube terug naar huis genomen. Het blijft toch heerlijk om gewoon door Londen te wandelen. Bij thuiskomst ook nog even met Daisy naar het grote natuurpark hier vlakbij gelopen.. ik dacht, goed weer, daar moet ik van profiteren ;)
Woensdag was de dag vol wonderen, haha. Pardis had al sinds het weekend een donderwolkje boven haar hoofd hangen, maar deze was woensdagmiddag toen ze uit school kwam ineens opgeklaard. Ze vroeg me om hulp bij haar piano-examen wat ze de volgende dag zou hebben (me herinneren hoe ik ook al weer 'Wish Upon A Star' moest spelen, ik dacht, dat doe ik even.. maar dát moest uit een diep, donker hoekje van mijn brein komen zeg, jeetje!) en ze was weer op en top vrolijk en vriendelijk. Hoe dat gebeurd is, I don't know, maar je hoort me zéker niet klagen ;)
Donderdag.. was een dag van triest nieuws waarvan ik niet zo goed wist hoe ik ermee om moest gaan. Maar ik heb er met mam en Sanne even goed over kunnen praten :) En natuurlijk mijn akkefietje met het brandalarm.. waar ik nu niks meer over ga zeggen. x)
Vrijdag was op de een of andere manier een tópdag. Ik heb geen idéé hoe het kwam, maar ik was op en top happyyyy *stel je hierbij de Pharell Williams song voor* Ik heb mijn langste chat tot nu toe met opa en oma gehad, gezellig :) Heerlijk tijdens het poetsen naar de top 100 van de 00's van SkyRadio geluisterd (ik ben hélemaal gelukkig met het feit dat ik Sky kan luisteren via internet :p), een show van Ronald Goedemondt gekeken (een caberatier die ik dankzij Tamara heb ontdekt, geniaal, als je ervan houdt natuurlijk ;p) en de nieuwe Vampire Diaries gekeken! 's Avonds ook nog een gezellige avond uit gehad met een aantal dames, helemaal goed.

Mijn weekend zat ook weer aardig vol. Zaterdag zouden Tamara en ik naar Camden Town gaan, en een aantal andere au pairs zouden meegaan. Uiteindelijk waren we met een groepje van 6, maar na de middag moest Tamara helaas weg dus waren we met 5 over. Helaas was het weer niet al te best, maar na een heerlijke kop chocomel en een muffin bij Café Nero klaarde het op en zijn we nog helemaal via Regent's Park en Baker Street naar Oxford Street gelopen. Stiekem vind ik het nog steeds onvoorstelbaar dat zowat alles op loopafstand is van elkaar! Londen is kleiner dan je denkt.. soort van dan ;p Bij thuiskomst rond een uur of 8 was ik precies op tijd om nog mee te eten, timing! ;)
Zondag had ik met Danielle afgesproken (dat is volgens mij inmiddels ook geen verrassing meer, haha). We zijn eerst naar Whiteleys shoppingcenter gegaan, maar daar was niet zoveel te doen dus besloten we naar Westfield in Stratford City te gaan. Topidee, heeeeerlijk zo'n dagje shoppen, al heb ik slechts één broek gekocht. Ik ben aardig trots op mezelf dat ik me heb weten in te houden, haha.

Vandaag is het weer ontzettend bah. Ja, bah. Er is geen beter woord voor. De zomer is officieel voorbij en de herfst laat zich zien.. Regen, regen en nog meer regen. Maar, daar hebben ze paraplu's voor uitgevonden, dus ondanks dat de voorspelling voor deze week er iedere dag net zo uitziet als vandaag, ben ik tóch van plan om op jacht te gaan naar een trui voor op mijn nieuwe broek ;) :p

You can stand under my umbrella, ella, ella..

Best wishes,
Kim

  • 06 Oktober 2014 - 14:59

    Mam:

    Wel heel grappig om te lezen dat je denkt tijd tekort te komen voor alles wat je nog wilt gaan doen, onvoorstelbaar eigenlijk. Inderdaad moet je optimistisch blijven over het weer, je moet maar zo denken: in de winkels is het droog, hihi. XXX

  • 06 Oktober 2014 - 19:14

    Oma :

    Je moeder heeft natuurlijk gelijk dat je in de winkels niet nat word, maar wat doe je in een winkel zonder geld. Hahaha, leuk he .groetjes.

  • 06 Oktober 2014 - 19:46

    Opa:

    Een hel leuk verslag heb je weer gemaakt ik heb net zo genoten van ons gesprek. Je kunt inderdaad een broek gaan kopen want wat zullen we een winter krijgen en ik ben blij dat je het o goed naar je zin hebt dan vliegen de maanden ook zo weer voorbij en voor je het weet zit je weer lekker in Helmond.
    Hou je haaks en tot een volgende skype .
    groetjes xxxxxx

  • 08 Oktober 2014 - 19:08

    Lineke:

    Hoi Kim

    Eindelijk weer eens tijd om te reageren. Ik heb je verhalen nog iedere week gelezen.
    Heerlijk om te zien hoe goed je het daar hebt. Vanmorgen met je moeder gesproken en ja als jullie nog een keer terug gaan met zn 3en kunnen je ouders geen betere gids hebben en voor niks haha.
    Hou je haaks en geniet er nog maar lekker van want de weken vliegen voorbij.

    gr Lineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hi guys! Vanaf 18 juli tot nu nog onbekende datum zal ik als au pair in Engeland verblijven. Een avontuur waar ik ontzettend veel zin in heb! Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn bezigheden (of in ieder geval een poging doen tot, haha). Best wishes! Kim

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 5922

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 18 December 2014

Keep calm and.. Kim goes to London!

Landen bezocht: