Week 17: Berenjacht! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu Week 17: Berenjacht! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu

Week 17: Berenjacht!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi guys!

Afgelopen week is voorbij gevlógen. Echt. Het is gewoon alwéér maandag, people! Ik heb ook wel erg veel gedaan. Vooral met Danielle, en vooral in het teken van Paddingtonberen. Húh, beren? Ja, beren! :D Ik was toevallig zaterdag (8 november) tegen een paar beren aangelopen, had me bedacht dat ik ging kijken of er meer beren waren.. en kwam erachter dat er een heel Paddingtontrail door Londen is gefabriceerd. Meteen Danielle geappt.. wij gaan op berenjacht! 'Hoeveel zijn er eigenlijk?' 'Nouja joh, slechts 50..' We zien wel hoe ver we komen, was de instelling. xD

Maandag en dinsdag heb ik niet zo gek veel bijzonders gedaan. Shaz was thuis en in een goede bui dus maandag hebben we samen Costa-drankjes gedronken en dinsdagmiddag zijn we in de lokale pub gaan lunchen :)
Woensdag wilde Danielle gaan shoppen op Oxford Street, dus zo gezegd zo gedaan. We hadden het briljante plan om (in eerste instantie) alleen een paar beren te gaan zoeken. Want de meesten staan toch in Centraal Londen en daar moesten we toch zijn.. camera in de aanslag, map uitgeprint, go! Bleek toch lastiger dan gedacht, ze hebben sommige van die beren echt op plaatsen neergezet dat je denkt, jóh.. Op een aantal beren na die zich dus hadden verstopt (foei) hadden we alle beren downtown gevonden. Score na een middag beren zoeken tussen het shoppen door: 15! 'We moeten ze eigenlijk gewoon allemáál vinden!' Ja joh.. appeltje eitje! Ons plan breidde zich uit: vrijdag zouden we verder zoeken x)
Donderdag heb ik me met ABSOLUUT NIKS beziggehouden. Lazy day, was wel even lekker tussendoor. Ik kreeg wel een pakketje van Sinterklaas vanuit Nederland! Er gaat toch niks boven écht chocoladeletters van Verkade, speculaas(brokken) en Autodrop.. Jammie! ;)
Vrijdag was de berenjacht weer op touw! We begonnen bij mijn favoriete beertje (Sherlock, designed by Benedict Cumberbatch, ieeep!) en in de wijk Paddington stonden nog 8 beren die we zonder al teveel moeite gevonden hebben. Totaalscore na 2 middagen zoeken: 33!

Zaterdag had Danielle haar Cambridge examens (allemaal even duimen dat ze alles heeft gehaald!) en ik zou haar erna treffen op Great Portland Street rond een uur of 4. Ik was al rond 12 uur naar King's Cross vertrokken om alvast wat te doen te hebben. Na een beetje rondhangen op het station en een bezoekje aan de British Library (zo'n grote bieb! en met treasures zoals o.a. de eerste druk van Shakespeare's eerste werken en Da Vinci's notitieboekje, gaaf joh!) kreeg ik een sms dat het nog wel tot 5 uur zou duren voor Danielle klaar zou zijn. Dus.. ik naar het British museum gewandeld, zo'n 15-20 minuten lopen. Daar kwam ik nóg een beertje tegen! Jeeeeej! Na beneden in de China-zalen wat foto's te hebben gemaakt besloot ik helemaal naar de bovenste verdieping te lopen, naar de Samurai tentoonstelling. Ik was nèt de zaal ingelopen toen mijn telefoon ging; Danielle was klaar! Jezusmiena. ;p Aan mij toen dus de taak weer helemaal de trappen af, het museum uit en 20 minuten naar het station te lopen. Uiteindelijk bij Regent's Park aangekomen.. Ik. Was. Kapot. We hebben het park doorkruist, Primrose Hill beklommen, de metro naar The O2 Arena genomen en met de bus naar Greenwich gereist.. allemaal voor een paar beertjes. :p Anyway. In Greenwich was het park dicht. Nondeju! Daar moeten we dus nog terug.. aangezien daar ook nog twee beren staan. De teller stond inmiddels op 38. We hebben lekker gegeten bij een mediterraans restaurantje (Calamari en spaghetti, supercombi! :p), hebben onszelf alvast een kerstcadeautje gegeven en zijn toen weer op weg gegaan naar huis.
Zondag ging ik 's morgens naar Danielle's hostfamily om samen met haar boys de Sinterklaasintocht terug te kijken! Ik had kruidnootjes meegenomen en die vielen erg in de smaak. Het was erg leuk :) Daarna zijn we een andere au pair, Alena, gaan meeten op Picadilly, zijn naar Fortnum en Mason geweest, hebben via een kleine de-tour nog twee beren gespot en hebben links en rechts wat gewinkeld.. Nadat we van Alena afscheid hadden genomen zijn Danielle en ik nog door Hyde Park naar de Kensington Gardens gelopen voor twee beren, hebben de metro gepakt naar Notting Hill voor nóg een beer en zijn na een Starbucksje (duh) met de metro naar het Chelsea Stadion en Sloane Square gereisd voor de laatste twee beren van de dag. We hebben de avond afgesloten met diner bij Jamie Oliver's Diner.. Spareribs en een brownie met vanilleijs! Jummie, again! Ik heb nog nooit zoveel uit gegeten.. allemaal voor de goede zaak though! ;p
Aantal beren gevonden na pak-m-beet 3 à 4 dagen zoeken: 45! En dat alles onder begeleiding van the occasional Disney-song.. haha!

Vandaag hadden Pardis en ik een team-effort om Parsa naar school te krijgen. Maar uiteindelijk werkte hij mee, part of the team, en is zonder al teveel commentaar de bus in gestapt! Woehoe! De was zit erin, de foto's staan klaar om op Facebook gezet te worden..
Vanmiddag ga ik met Danielle naar de Sinterklaasmarkt. Ben benieuwd wat we daar weer kunnen vinden! Als het goed is scoren we er vandaag ook weer 'n beertje bij, zodat we woensdag de twee beren in Greenwich kunnen gaan opzoeken en ik van het weekend de laatste twee af kan strepen! En dan hebben we zo ongeveer binnen een week toch wel mooi ons doel behaald. ;p

Als ik zo teruglees denk ik, jeetje, gekkenwerk! De moeite die wij doen voor n stel beren.. poeh! :p Maar het is wel echt superleuk om te doen, en je komt erdoor op plaatsen in Londen waar je anders niet zo snel heen zou gaan. Echt de moeite wel waard ;)
Nu ik de foto's zit te tellen kom ik maar op 44 beren. Dus ik ga dadelijk nog even bedenken welke foto ik in GODSNAAM heb overgeslagen met tellen.. God forbid dat ik een foto heb verwijderd. Wish me luck, guys. :p

Ik kijk uit naar het weekend! Gezellig door mijn favoriete stad lopen met Ilona :) Maar eerst nog paar leuke dagen tegemoet!

I've said it before, I will say it again: There is no place like London!

Best wishes,
Kim

UPDATE na wel 3 keer opnieuw tellen kom ik TOCH op 45. Ik kan weer rustig ademhalen. Haha ;) Het is maar waar je je bezig mee wilt houden.. ^_^

  • 17 November 2014 - 13:37

    Mam:

    Over een 'tic' gesproken, die hebben jullie dus allebei, jij en Danielle, wel, hahaha. Wel een hele leuke opdracht die je jezelf gegeven hebt. Ik ben toch wel benieuwd of je inderdaad alle beertjes gevonden krijgt, ik zou dat wel super knap vinden. Ook heel leuk dat je daar toch wel wat van het Sinterklaasfeest meekrijgt, veel plezier op die markt. Alvast een heel gezellig weekend voor jou en Ilona, ik weet zeker dat dat ook weer en superweekend wordt. XXX

  • 18 November 2014 - 19:27

    Opa:

    Hoi meid,
    ik ben gewoon jaloers op jou, wat jij samen met je vriendin daar onderneemt is echt gewoon fantastisch.
    Ik hoop dat aankomend weekend net zo leuk wordt als met die andere twee maar dat zal wel lukken.
    Schat ik wens je veel plezier en we zien elkaar wel op de skype.
    Groetjes en vele kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hi guys! Vanaf 18 juli tot nu nog onbekende datum zal ik als au pair in Engeland verblijven. Een avontuur waar ik ontzettend veel zin in heb! Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn bezigheden (of in ieder geval een poging doen tot, haha). Best wishes! Kim

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 5917

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 18 December 2014

Keep calm and.. Kim goes to London!

Landen bezocht: