Week 18; Beer nummer 50 en kerstshoppen met Ilona! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu Week 18; Beer nummer 50 en kerstshoppen met Ilona! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim Os - WaarBenJij.nu

Week 18; Beer nummer 50 en kerstshoppen met Ilona!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi guys!

En ook week 18 is alweer voorbij. Terwijl ik deze blog zit te typen geniet ik van mijn laatste stukje speculaasbrok en sinterklaaschocolaatjes, word ik vergezeld door mijn nieuwe vriendje (die houden we nog even geheim!) en luister ik naar, jawel, kerstmuziek.. tópcombinatie ;)

Ik realiseer me dat het weer een hele tijd geleden is dat ik echt iets over de kinderen heb verteld. Ik heb het zo druk dat ik weinig speciale dingen met de kinderen doe.. maar nu heb ik weer wat om te vertellen x)
De week begon zoals alle andere weken, met een maandagmorgen waarop Parsa niet naar school wilde. Maar, zoals ik aan het eind van mijn vorige blog al zei, met een teameffort van Pardis en mij is hij hélemaal compleet naar school gegaan ;) De rest van de week ging niet súper soepel, maar hij is elke dag naar school gegaan, dus dat noem ik missie geslaagd. ;p Pardis heeft regelmatig weer moodswings, en degene die dan bij haar in de buurt is krijgt een persoonlijke behandeling door de icequeen. Gelukkig ben ik dat meestal niet ;p Anyway.. dinsdag had Pardis zo'n bui van als-je-me-nu-dwars-zit-dan-zal-ik-je-laten-zien-wat-dwars-zitten-is en Parsa was ook niet in een al te beste bui (wat niet abnormaal is aan het eind van een schooldag).. gevaarlijk.
Parsa is het al een tijdje zat dat Olly (dat is de cavia, voor de vergeetachtigen onder ons) zijn kooi in zijn kamer staat, en daar begon hij dus weer over.. op de gebruikelijke manier, scheldwoorden en verwensingen richting het arme beestje slingerend, al stampend over de bovenverdieping. Dat viel bij Pardis hélemaal verkeerd.. ik zal niet in details treden maar het ging even goed mis x) Resultaat; één huilend, één bijna met rook uit haar oren van woede en het besluit dat we Olly naar de huiskamer gingen verhuizen. Zo gezegd zo gedaan.. woensdagochtend, nadat de kinderen naar school waren, verplaatsten Shaz en ik cavia met kooi en al naar beneden. Bij thuiskomst was Parsa óver the moon. Hij heeft de kooi 'redesigned' en is de hele middag bezig geweest met spulletjes verplaatsen in zijn kamer. Hij ging zelfs op zijn knieën voor de kooi zitten 'Sorry Olly for saying bad words to you, we can be friends now, I'll give you carrots' hahaha! Lief toch. 's Avonds was Shaz weg dus ik moest 'oppassen' en uiteraard trok Parsa toen één van zijn overgebleven melktanden eruit. Trots dat hij was! Zijn dag was helemaal goed en het kostte mij dus ook totaal geen moeite om samen met hem zijn huiswerk te maken.. hij deed het bíjna zonder morren. Ook Pardis gedroeg zich voorbeeldig en ik heb ook haar geholpen met haar huiswerk. Dat zijn toch de dagen die het leuk maken ;)

Woensdagmiddag zijn Danielle en ik voor de laatste keer beren gaan zoeken in Greenwich (helaas was het te mistig om de skyline te kunnen zien) en hebben de 49e beer bij Hamley's bezocht. Die beer stond er blijkbaar pas een dag, dus hij had veel bekijks, ook door het personeel. Een jongen die een frisbee-achtig speeltje stond te demonstreren vroeg tijdens het heen en weer gooien van het ding hoeveel beren we al hadden gehad. Bij het horen van het antwoord plukte hij het speeltje uit de lucht en keek ons met grote ogen aan 'Wait, what?' Ge-ni-aal. We voelden ons even éxtra trots ;p
Donderdag ben ik met Danielle naar de bioscoop geweest. Mockingjay Part One, op de dag van uitkomen.. het had niet beter gekund. Wat een topfilm :) Mijn gedrag in de bioscoop was echter iets minder charmant.. Benedict's stem in twee trailers en Sam Claflin in beeld waren voor mijn onderwustzijn schijnbaar reden om elke keer een piep uit te stoten.. achja. :')

Vrijdag ging ik om half 10 op weg naar Heathrow om Ilona op te halen (en stiekem ook om de laatste beer te spotten ;)) Jéééj! Ilona was er eerst op tegen maar ik heb gewoon koppig doorgezet en onze bezigheden gefilmd :D Dat filmpje zal later deze week verschijnen ^_^
Het hoofddoel van Ilona's bezoek was: kerstshoppen! Dus vrijdag zijn we, nadat Ilona even voor Sinterpiet gespeeld had (superleuk!), meteen begonnen bij Harrods waar Ilona al meteen diverse dilemma's had; koop ik deze, of die, of toch die andere, of allemaal? Haha.. je kunt wel raden wat het uiteindelijk geworden is :p Ik heb voor mezelf ook een kerstbal gescoord, helemaal hip. Daarna zijn we op ons gemakje Regent Street en Oxford Street onveilig gaan maken en hebben we de M&M's store en Choccy een bezoekje gebracht. Ik heb nog nooit iemand zo enthousiast Choccy binnen zien stappen als Ilona. xD Ze kon zich beheersen.. maar heeft wel de rest van de dag lopen twijfelen of ze toch niet iets wilde kopen daar.
Zaterdag hebben we verder geshopt in Westfield Stratford, zijn we even terug langs Harrods gegaan voor Ilona want 'ik wil toch dat ene ook nog hebben' en zijn via Winter Wonderland in Hyde Park (méga kerstmarkt/kermis/eettentjesverzameling) weer door Oxford Street gewandeld, aangezien Ilona allerlei ideeën had opgedaan op vrijdag x) Weer bij Choccy binnen geweest.. weer niks gekocht.. ;p en daarna zijn we op Picadilly Circus gaan eten bij TGIF onder het genot van een cocktail! En we hadden ook nog eens dezelfde Griekse ober die Marlies en ik de eerste keer hadden! Cheers op de laatste avond.
Zondag was het weer nat. Heel erg nat. We begonnen dapper aan een ingekorte Londen-tour maar hebben die algauw weer gestaakt x) Ilona was al eerder in Londen geweest en hoefde niet persé alle bezienswaardigheden nog eens te zien.. dus na een heerlijke chicken and mushroom pie in een Engelse pub zijn we naar Westfield Shepherd's Bush gegaan, hebben er een beetje rondgelopen en zijn toen richting Heathrow vertrokken. Na een laatste hot chocolate was het alweer tijd om afscheid te nemen.. het leek zo kort! Maar Ilona heeft haar doel behaald en is goed geslaagd voor haar kerstcadeautjes. Het was weer een topweekend :)
De terugreis was ronduit K. Ja. Twee van de drie metrolijnen die naar Wembley gaan waren sowieso al in onderhoud dit weekend, en toen hield de derde er ook mee op. Ruim een úúr in een overvolle bus met de helft van de rit dronken peoples.. Not fun. Maar gelukkig kwam Shaz me bij de eindhalte van die bus halen, dus hoefde ik niet met nog een andere bus om thuis te komen. ^_^'

Vandaag is weer gewoon maandag. Raar zeg. Maar goed. Wel lekker. Even herorganiseren, Sinterklaasje een plekje geven, foto's op de computer zetten.. Klaar voor een nieuwe week! Wat zullen we eens gaan doen..?

Sííínterklaasje kom maar binnen met je kerstboom! :D

Best wishes,
Kim

  • 24 November 2014 - 18:29

    Mam:

    Wat een week weer haha. Inderdaad wel iets om heel trots op te zijn als je een missie volbracht hebt en dat je dan met grote bewondering bekeken wordt :-). Op en top Ilona :-D :-D, altijd twijfelen en nadenken en dan toch maar doen wat ze in eerste instantie al wou doen, prachtig. Wel heel fijn dat jullie een superweekend hebben gehad ondanks het mindere weer. Tot skypes XXX

  • 24 November 2014 - 19:13

    Opa:

    meid wat ben jij een gelukspees. Veel val er niet te schrijven want je hebt weer een par leuke dagen gehad en we zien elkaar weer heel vlug.
    groetjes en kusjs

  • 25 November 2014 - 19:26

    Oma :

    We hebben vanmidag weer heerlijk bij gepraat, ik kan mijn bericht van gisteren niet meer vinden maar ik vond je brief wel weer heel leuk daarom wacht ik maar weer op de volgende .veel plezier maar weer bay.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hi guys! Vanaf 18 juli tot nu nog onbekende datum zal ik als au pair in Engeland verblijven. Een avontuur waar ik ontzettend veel zin in heb! Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn bezigheden (of in ieder geval een poging doen tot, haha). Best wishes! Kim

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 5930

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 18 December 2014

Keep calm and.. Kim goes to London!

Landen bezocht: